19. November 2019 av Mayhan Rostamkhel
Kylie Jenner – ‘Rise and Shine’ mastermind og Forbes ‘selvlagde milliardær – ble bare mye rikere. Skjønnhetsmogulen har solgt en majoritetsandel av merket sitt Kylie Cosmetics til konglomeratet Coty – hjem til skjønnhetskraftverk som Covergirl, OPI, Rimmel, GHD og Clairol – for en rapportert $ 600 millioner.
I følge Business of Fashion verdsatte storfilmsalg selskapet til nesten 1,2 milliarder dollar. Selv om Kylie solgte en eierandel på 51 prosent i Kylie Cosmetics, vil Jenner og teamet hennes fortsette å gå i spissen for all kreativ innsats, inkludert produktutvikling og merkevisjon.
“Jeg er spent på å samarbeide med Coty for å fortsette å nå enda flere fans av Kylie Cosmetics og Kylie Skin over hele verden,” sa Jenner i en utgivelse. “Jeg ser frem til å fortsette kreativiteten og oppfinnsomheten for hver samling som forbrukerne har forventet og engasjert med fansen min på tvers av sosiale medier. Dette partnerskapet vil tillate meg og teamet mitt å holde fokus på å lage og utvikle hvert produkt mens jeg bygger merke til et internasjonalt skjønnhetskraftverk. “
Oppkjøpet peker på vekst for selskapet, både internt og globalt. Coty planlegger å utvide distribusjonen til flere forhandlere, i tillegg til produkttilbud i Kylie Cosmetics og Kylie Hudpleie.
“Vi er glade for å ønske Kylie velkommen inn i vår organisasjon og familie. Å kombinere Kylies kreative visjon og enestående forbrukerinteresse med Cotys ekspertise og ledelse innen prestisje skjønnhetsprodukter er et spennende neste trinn i vår transformasjon og vil utnytte kjernestyrken rundt dufter, kosmetikk og hudpleie. , slik at Kylies merkevarer kan nå sitt fulle potensiale, “sa Cotys Chief Creative Officer, Pierre Laubiues i en uttalelse.
Ser ut som Kylies kontor kan trenge en ombygging.
SE OGSÅ: Kylie Jenner søker besøksforbud mot en fan som trengte seg inn i hjemmet hennes