Vi anmelder Transformers rise of the beasts

Anmeldelse: “Transformers, Rise of the Beasts” – Tilbake til kinolerretet med et brak

24.Juni 2023 av Silke og Aroma

Vi var så heldige og anmeldte den storslåtte filmen i regi av ODEON Kino Storo i deres IMAX storsal for den beste opplevelsen.

Transformers: Rise of the Beasts’ tar publikum med på et actionfylt eventyr som etterlater en i ren beundring og begeistring. Denne filmen leverer en høyoktan opplevelse som vil få hjertet ditt til å slå raskere, og tar Transformers-franchisen til nye høyder.
Historien tar oss med tilbake til Transformers-universet, og introduksjonen av nye Autobots og Decepticons inspirert av fantastiske beist fra forskjellige kulturer gir en frisk vri. Actionsekvensene er spektakulære og holder publikum på kanten av setet. Fra intense biljakter til monumentale robotkamper, er det visuelle utførelsen enestående, og effektene er sømløse.
elsker.
En annen styrke ved filmen er dens engasjerende og velformede manus. Mens den bygger på kjente Transformers-elementer, klarer den likevel å overraske med intrikate plottvister og velutviklede karakterbuer. Dialogen er smart skrevet og fanger essensen av hver karakter, samtidig som den gir nok rom for action og spenning.
How It Takes an Old 'Beast Wars' to Make a New 'Transformers' - The New  York Times

Regissør Steven Caple Jr har virkelig klart å fange den episke skalaen av Transformers-universet. Actionsekvensene er spektakulære og visuelt imponerende. Fra intense biljakter gjennom travle bygater til intense robotkamper på verdens mest kjente landemerker, er hver scene en visuell fest for øynene. Effektene er sømløse og gjør at Transformers virker helt virkelige.

Skuespillerne leverer også sterke prestasjoner. Peter Cullen som spiller hovedrollen som Optimus Prime, er overbevisende og tar oss med på en emosjonell reise. David Kayne gir også en minneverdig opptreden som Megatron, og deres kjemi på skjermen er elektrisk. Det er også verdt å nevne Colman Domingos prestasjon som den karismatiske skurken Unicron, som virkelig stjeler scenen hver gang de er til stede.
En annen styrke ved ‘Transformers: Rise of the Beasts’ er filmens balanse mellom action og emosjonell dybde. Historien tar seg tid til å utforske karakterenes indre konflikter og deres personlige reiser. Dette gir filmen en følelse av mening og gjør at publikum kan koble seg følelsesmessig til rollefigurene.

I tillegg fortsetter ‘Transformers: Rise of the Beasts’ å utforske temaer som identitet, samarbeid og ansvar. Den utforsker forholdet mellom mennesker og Transformers på en ny måte, og presenterer dilemmaer og konflikter som berører publikum. Selv om karakterutviklingen har sine svakheter, klarer filmen å skape øyeblikk av følelsesmessig resonans og utforsker de menneskelige sidene av historien.

Transformers: Rise of the Beasts' shoot raises Peru profile - Variety

Selv om filmen leverer en høyoktan opplevelse som vil få hjertet ditt til å slå raskere, sliter den utover i filmen med å utvikle karakterene til sitt fulle potensial.En utfordring er balansen mellom action og karakterutvikling. Mens actionsekvensene er imponerende, kommer karakterene noen ganger i bakgrunnen. Mer tid og fokus på deres indre konflikter og personlige reiser ville ha bidratt til å skape en mer engasjerende opplevelse.

Musikken, lyddesignet og lydredigeringen er en annen styrke ved filmen. De bidrar til å skape en intens og atmosfærisk opplevelse, og forsterker den allerede høye spenningen i actionsekvensene.
En utfordring filmen står overfor er imidlertid dens lengde. På over to timer kan det være øyeblikk der tempoet føles noe ujevnt, og noen scener kunne ha vært strammet inn for å opprettholde et mer sammenhengende narrativ.

Tross disse negative aspektene, er ‘Transformers: Rise of the Beasts’ likevel en underholdende film som vil glede fans av action og visuell praktfullhet. Med sine spektakulære effekter og intense scener, tilbyr den en opplevelse som vil ta pusten fra deg. Selv om den ikke når helt opp til sitt potensial, lover filmen en spennende fremtid for Transformers-franchisen.
Terningkast3silkeogaroma
Du kan kjøpe billetter til Transformers Rise of the Beats her
ODEON Kino tilbyr både LUXE by Lexus sal og IMAX for visning av filmen.