Foto: Mayhan Rostamkhel

To Norske retail-gründere starter helt nytt og unikt damekonsept i elegant luksussektor



13. September 2019 by Mayhan Rostamkhel

Med store luksusmerker og høy levende merkevarer som Victoria Beckham, Agnona, Giambattista Valli og Christian Louboutin.

I dag åpner Cavour Woman – et unikt konsept for kvinner. ´Dette er mer enn en butikk, det er et helt univers for kvinner på kvinners premisser. Cavour Woman hyller kvinnen med stor K´blir det sagt i en pressemelding.
Cavour har i dag i high-end segmentet i Oslo allerede tre hele multibrand herrebutikker. Men nå lanserer Scharnke-brødrene et helt nytt konsept ´Cavour Woman´.

De som står bak konseptet er gründer brødrene Sebastian og Richard Scharnke, hvilket allerede er særdeles kjente navn i den norske motebransjen derav begge har hatt store og ledende roller i ulike high-end couture og retail konfus før de valgte å starte for seg selv.

Rollemodeller

Cavour Woman har håndplukket og valgt ut fire innflytelsesrike merkevareambassadører.
På teamet har de fysiker og blogger Sunniva Rose, næringslivsleder Anita Krohn Traaseth, gründer og daglig leder av Interbridge; et firma som har fokus på å kurse ungdom til å endringsagenter og ta mer samfunnsansvar, Nassima Dzair og grunder av Equality Check og TENK, Isabelle Ringnes.

-Team Cavour Woman, et dynamisk og komplett lag

Richard Scharnke startet Cavour sammen med sin bror Sebastian Scharnke i 2014. Han har jobbet i den norske motebransjen siden 2006. Han er deleier i YME Universe og Cavour.
Hanne Bosnes har erfaring fra Høyer Luxury som Manager og innkjøper. Hun besitter meget god kunnskap om luksusindustrien og det norske markedet. Nå besitter hun stillingen som innkjøper i Cavour Woman.
Linn Seljeset har mange års erfaring fra motebransjen som butikksjef og innen markedsføring. Hun har vært sosiale medier strateg og Digital Manager. Nå har hun stilling som Digital Manager og innkjøper i Cavour Woman.

Vi skaper kvalitetsplagg som passer kvinners personlighet og kropp. Hos oss kan du bygge basisgarderoben med tidløse klassikere som du kan ta frem igjen år etter år, sier Hanne Bosnes, innkjøper i Cavour Woman.

Sebastian Scharnke, Linn Seljeset, Hanne Bosnes og Richard Scharnke.
Foto: Herman Smidt

-Baner vei for sterke kvinner

Cavour Woman tar alle kvinner på alvor og gir dem den oppmerksomheten de virkelig fortjener. Cavour kaller det ´empowered women, power dressing for power ladies´. Sterke kvinner baner vei for andre og går med største selvfølge i dress. Cavour Woman bidrar til at kvinner blir sett i kraft av sin personlighet. Kvinner står for noe viktig i dagens samfunn, de har makt og er mer synlige enn før på viktige arenaer i samfunnet. Cavour Woman gir kvinner muligheten til å fortelle sine historier og tilbyr målsydde antrekk, det er den absolutte belysning som blir gjort av alle som besøker Cavour Woman.

Fokus på luksusmerker og eget merke

Den første Cavour Woman-butikken åpner i dag i Vika med store planer om å ekspandere svært raskt til to andre lokasjoner sentralt i Oslo fra våren 2020 og utover dette.

Butikken har fra åpning sikret seg en rekke luksusmerker med avtaler om enda flere fra neste vår. Blant disse er Agnona, Bally, Christian Louboutin, Giambattista Valli, Gianvito Rossi, Guiseppe Zanotti, Joseph, Maison Michel, Smythson, Tods og Victoria Beckham.

Leave a Reply

Your email address will not be published.